BESTELLEN EN LEVEREN

Kan ik bestellen via internet?

Een bestelling kan in de toonzaal of aan de balie, per fax of via e-mail. In het laatste geval wordt de bestelbon in pdf-formaat doorgemaild. Elk order is pas geldig na ontvangst van de overeengekomen aanbetaling en na de ondertekening van de orderbon.

Hoe verloopt de betaling?

Intercarro vraagt altijd een contante betaling bij levering of afhaling. Dat kan met geld of met een gecertificeerde bankcheque. In onze toonzalen is Bancontact/Visa beschikbaar. Let er wel op dat de maximumdaglimiet per bank kan verschillen. U kunt het saldo ook via de bank overmaken, één week voor de levering of afhaling.

Hoeveel bedraagt een voorschot of aanbetaling?

20% bij het plaatsen van een order, het saldo bij levering of afhaling.

Moet ik per volle verpakkingen kopen?

Nee, we openen de paletten en zelfs de dozen, zodat u precies krijgt wat u nodig heeft. Alleen bij een buitenlandse bestelling dient per volle doos te worden aangekocht.

Moet ik alle tegels ineens bestellen of kan de bestelling worden opgesplitst?

Het is aan te raden alle tegels in één keer te bestellen, want tegels van verschillende productieruns kunnen onderling van tint verschillen.

Wat gebeurt er wanneer de bestelde hoeveelheid onvoldoende is?

We raden ten stelligste aan om altijd voldoende materiaal te bestellen. Wanneer er tegels bijbesteld  moeten worden, moet de nuance en het kaliber van de reeds geleverde tegels duidelijk worden vermeld. Als deze tegels uitgeput zijn, wordt het moeilijk om identieke tegels te vinden.

Hoe kan ik het verlaagde BTW tarief van 6% genieten?

In België is, onder bepaalde voorwaarden, een verlaagd tarief van toepassing bij een bestaande woning ouder dan vijf jaar. Details kunt u vinden op de website belgium.be. Het komt erop neer dat alleen een erkend aannemer of vloerder kan factureren aan het verlaagde tarief. U komt in dat geval met uw plaatser overeen dat hij de tegels aankoopt tegen 21% en aan u doorfactureert tegen 6%. Intercarro-partner-plaatsers kunnen uitgevoerde werken op die manier voor u factureren. Bij zelfplaatsing is het verlaagde tarief niet van toepassing.

Hoeveel bedraagt het normale btw-tarief in België?

21%. Al onze prijzen worden bovendien zowel exclusief als inclusief btw aangeduid.

Kan ik in het buitenland een btw-recuperatie doen?

Als er via een officieel transportdocument kan worden  aangetoond dat de goederen de grens over zijn (CMR vrachtbrief) en er een geldig btw-nummer kan worden voorgelegd , is er geen btw van toepassing voor export binnen de EU.

Worden tegels binnengedragen bij een levering?

Nee, de goederen worden met de kraan gelost op de voor de vrachtwagen laatst bereikbare plaats.

Hoe lang is de levertermijn na bestelling?

De meeste goederen zijn meteen uit voorraad leverbaar. Indien een artikel niet op stock is, is de gemiddelde termijn drie weken bij een bestelling in het buitenland. Slechts in uitzonderlijke gevallen kan het langer duren. Een afspraak om uw bestelling bij u thuis of op de werf te leveren moet best drie weken voor die voorziene datum gemaakt worden.

Hoe weet ik wanneer mijn bestelling beschikbaar is?

U wordt op de hoogte gebracht zoals u zelf verkiest: per telefoon of per e-mail.

Kan een exact tijdstip voor de levering worden afgesproken?

In de planning wordt alleen met voor- en namiddag rekening gehouden. We bieden de mogelijkheid dat de chauffeur u een tijdje voor aankomst contacteert, zodat u ongeveer weet wanneer we ter plaatse zullen zijn.

Zijn tegels zwaar? Kan ik ze zelf afhalen?

Een keramische tegel van 9 mm dik weegt ongeveer 19 kg/m2. In een gewone auto kunt u ongeveer 17 m2 tegels laden. Afhalen in 2-3 ritten is ook mogelijk. Een aanhangwagen is altijd handiger. Met een heftruck wordt de pallet in de aanhangwagen geplaatst, als het laadvermogen dit toelaat.

Hoe zit het met de garantie?

Alle materialen vallen onder de gebruikelijke fabrieksgarantie. Breuk wordt gratis omgeruild in onze magazijnen. Bij een eventueel probleem komt een specialist of een afgevaardigde van de fabriek ter plaatse. Indien een tegel een zichtbaar gebrek vertoont, mag hij in geen enkel geval geplaatst worden. In dat geval worden de tegels onmiddellijk teruggenomen en omgeruild voor foutloze.

Zijn de geleverde materialen eerste keuze? Kan dit worden gecontroleerd?

Alle aangeboden materialen zijn strikt eerste keuze, tenzij uitdrukkelijk vermeld. U kunt dit controleren aan de hand van de verpakking waarop duidelijk vermeld staat (choice, calidad 1). Bij de minste twijfel raden wij u aan om de materialen niet te plaatsen.

Mogen tegels na levering buiten gestockeerd worden?


Let erop dat de dozen niet te nat worden. Tegels die niet vorstvrij zijn, zouden water kunnen opnemen  en springen stuk wanneer het vriest. U dekt de goederen best degelijk af. Alle lijmen op cementbasis en parketten moeten droog bewaard worden. De klant is vanaf het ogenblik van de levering verantwoordelijk voor de goederen en moet ze dan ook beschermen. Houten kratten zijn soms gebonden met stalen banden die u best verwijdert om roestvorming te voorkomen.

Wat met gebroken tegels?

Het spreekt voor zich dat u onbeschadigde materialen koopt. Breuk wordt gratis geruild in de magazijnen indien de gebroken tegels aangeboden worden. Intercarro tracht altijd dezelfde tonaliteit (kleur) en kaliber (maatvastheid) aan te houden, indien de klant die meedeelt. Deze informatie is terug te vinden op de verpakking, leveringsbon en factuur.